niedziela, 12 listopada 2017

Trening dolnych partii ciała


Aerobik daje nam współcześnie bardzo wiele możliwości jeśli chodzi o trening i efektywne ćwiczenia. Poprzez właściwe dobranie treningu możemy nie tylko wzmocnić nasza wytrzymałość, ale przede wszystkim wyrzeźbić sylwetkę oraz zrzucić zbędne kilogramy. Jakie więc ćwiczenia będą odpowiednie na dolną partię ciała? ABF to trening ukierunkowany na kształtowanie ud, bioder i pośladków. Są one idealne, jeśli poprzedzimy je krótką rozgrzewką. Rozgrzewka na ogół ma formę układu choreograficznego. Na sam koniec następuje zaś najbardziej wyczerpująca część a więc stretching, czyli rozciąganie. Sporo początkujących osób ma przy tej partii ćwiczeń niesamowite problemy. Oczywiście poprzez regularne uprawianie ćwiczeń, z czasem staną się one dla nas przyjemnością. Na początku najważniejsze jest to, aby się przemóc i zmobilizować do dalszych ćwiczeń. ABF daje po pewnym czasie widoczne rezultaty i co najważniejsze, działa na nas wzmacniająco.

czwartek, 12 października 2017

Spinning


Osoba chcąca poprawić swoją kondycję ma dzisiaj do wyboru naprawdę bardzo dużo rozmaitych opcji. Obecnie bardzo dużą popularnością cieszą się siłownie oraz kluby fitness. Pamiętajmy jednak, że nieraz natłok rozmaitych fachowych urządzeń może nas wręcz przestraszyć. Tym bardziej, że nie wszyscy wiedzą, jak z nich korzystać. Co więc uczynić w takiej sytuacji. Dobrze jest zwrócić się o pomoc do trenera. Podpowie on nam, które ćwiczenia będą dla nas najlepsze i najbardziej odpowiednie. Wszystko jest również uzależnione od tego, jakie rezultaty chcemy osiągnąć. Ostatnio bardzo popularny jest tak zwany spinning. Na czym on polega? Otóż są to zajęcia przeprowadzane w kilku-, kilkunastoosobowych grupach, przy użyciu roweru stacjonarnego. Sprzęt do tego celu wykorzystywany jest jednak bardzo specyficzny i fachowy. Tempo treningu jest intensywne, a co więcej, wymagana jest intensywna praca nóg. Spinning to idealna metoda, jeśli chcemy zwiększyć naszą wytrzymałość i siłę.

wtorek, 12 września 2017

Spalanie kalorii


Celem wielu osób, które ćwiczą jest spalenie zbędnych kalorii. Pamiętajmy, że tylko wysiłek fizyczny przyczynia się do pobudzenia wydzielania substancji nazywanych aminami katecholowymi. Właśnie one są odpowiedzialne za rozpad tłuszczu, czyli lipolizę. Tym samym jeśli chcemy schudnąć, to musimy postawić na odpowiedni wysiłek fizyczny. Prócz tego, ćwiczenia mają bardzo wiele plusów. Aktywność fizyczna bowiem nie tylko ułatwia i przyspiesza chudnięcie, ale też powoduje znaczące polepszenie naszego samopoczucia. Jesteśmy wówczas mniej narażeni na nadciśnienie czy też choroby serca. Wysiłek fizyczny korzystnie również wpływa na profil lipidowy. O co tu chodzi? Otóż obniża on stężenie cholesterolu LDL, podwyższa natomiast stężenie cholesterolu HDL. Tym samym możemy znacząco zminimalizować ryzyko zachorowania na miażdżycę. Niestety bardzo wiele osób o tym w ogóle nie myśli. Za walkę ze zbędnymi kilogramami nierzadko bierze się wówczas, gdy jest już za późno.

wtorek, 15 sierpnia 2017

Dlaczego powinniśmy używać poduszek ortopedycznych?

Dlaczego powinniśmy używać poduszek ortopedycznych?


Odpowiednia jakość snu minimalizuje ryzyko wielu schorzeń, w tym wady postawy. Zyskuje jednak na niej nie tylko nasz szkielet, ale i cały organizm. Stajemy się bardziej skoncentrowani, bardziej odporni na infekcje, czy choroby związane z sercem i układem krążenia. Odpowiednia ilość snu to także zmniejszone ryzyko występowania nowotworów, czy depresji. Krótko mówiąc – samopoczucie staje się lepsze. W dzisiejszych czasach coraz trudniej zadbać nam o odpowiednią jakość snu. W związku z tym powinniśmy używać poduszek ortopedycznych do spania. Aby jednak dobrze spełniały swoją rolę muszą być odpowiednio dobrane. 

Poduszki ortopedyczne do spania – zanim kupie 


Zanim zdecydujesz się na zakup poduszki ortopedycznej zwróć uwagę na wzrost, wagę, oraz szerokość barków mierzoną od podstawy szyi do głowy kości ramiennej. Sam rodzaj poduszek dobierany jest jednak na podstawie pozycji w której śpisz. 

Rodzaje poduszek ortopedycznych 


W związku z tym jeśli zasypiasz na plecach to najlepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie poduszka niska, miękka, z lekkim wyprofilowaniem na środku. Poduszka w kształcie wałka to opcja dla śpiących na boku. Z kolei poduszka w kształcie gwiazdy skierowana jest do osób zasypiających na brzuchu. 

Poduszka w kształcie gwiazdy dla śpiących na brzuchu 


Niestety, ta pozycja wśród specjalistów uznawana jest za najmniej korzystną. W tej pozycjo bowiem niemożliwe jest utrzymanie prawidłowego ułożenia głowy, co automatycznie wpływa na całą sylwetkę. Często pojawia się też uczucie dyskomfortu w okolicach karku. Z kolei nacisk jaki wywierany jest na kręgi często powoduje bóle po przebudzeniu. Zaletą spania na brzuchu jest natomiast dobra praca górnych dróg oddechowych. 

Jeśli chodzi o poduszkę to najlepsza jest taka, która możliwie jak najwięcej zminimalizuje szkody spania w tej pozycji. I właśnie taką poduszką jest wyżej wspomniana poduszka w kształcie gwiazdy. Pomimo nieprawidłowego ułożenia ciała, głowa i szyja mają zapewnione odpowiednie podparcie. Tego typu poduszki jednak nie wskazane są do osób odczuwających bóle kręgosłupa.

czwartek, 10 sierpnia 2017

Spalanie kalorii a wpływ na zdrowie


Bardzo wiele osób nie przejmuje się za bardzo swoim zdrowiem. Wystarczy tu wspomnieć o tym, że niewielu z nas w ogóle regularnie się rusza, nie mówiąc o uprawianiu jakiegokolwiek sportu. Podobnie jest ze zdrowym odżywaniem się. Pamiętajmy jednak, że nieodpowiedni tryb życia prędzej czy później odbije się na naszym zdrowiu. Tak naprawdę wystarcza bardzo niewiele, mianowicie kilka minut dziennie, by znacząco poprawić własne samopoczucie. Osoby otyłe często rezygnują z podejmowania wysiłku fizycznego. Wychodzą bowiem z założenia, że i tak nie poprawi to ich sytuacji. Tymczasem z ćwiczeniami fizycznymi jest tak, że najtrudniej zacząć. Mało tego, z w przypadku treningów krótkotrwałych, bardzo często pojawia się uczucie głodu. Z tego też względu warto rozsądnie dobierać odpowiednie treningu. Tylko dłużej trwające ćwiczenia, połączone z obciążeniem, powodują opóźnienie pojawienia się uczucia głodu. Wniosek jest prosty: im dłużej trenujemy, tym mniej zjemy. Ważne jest jednak to, by brać przy tym możliwości swojego organizmu i się nie przemęczać już na początku. Może to bowiem nieść za sobą ryzyko licznych urazów czy też kontuzji.

środa, 12 lipca 2017

Czy warto stosować poduszkę ortopedyczną?

Czy warto stosować poduszkę ortopedyczną?


Poduszki ortopedyczne do spania cieszą się dużą popularnością. Choć zalecane są jako forma profilaktyki to przez wielu specjalistów rekomendowane są jako dodatkowy element rehabilitacji. Ich medyczne właściwości to m.in. zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa z pełnym podparciem głowy. Ponadto redukują napięcie mięśni, tym podnosząc jakość naszego snu. Czy warto więc stosować poduszkę ortopedyczną? Powyższe zalety zdają się być najlepszą odpowiedzią. Swoje zdrowotne zastosowania poduszki zawdzięczają piance z jakiej są wykonane. 

Poduszki ortopedyczne – pianki 


Choć na rynku mamy kilka typów to do tych najczęściej stosowanych można zaliczyć m.in. piankę poliuretanową. Tego typu pianka jest doskonałą formą profilaktyki. Dobrze zachowuje wentylacje, a przy tym nie wymaga dopasowania do kształtu szyi. Jeszcze innym rodzajem pianki jest pianka termoplastyczna (inaczej pianka z pamięcią, lub pianka visco elastić). Pianka termoplastyczna zalecana jest osobom mającym problem z kręgosłupem. W związku z tym powinny korzystać z niej osoby odczuwające bole w okolicach pleców, szyi i karku. Pełne podparcie głowy z równomiernym rozłożeniem sił nacisku na poduszkę – to jej kolejne zalety. Tego typu pianka reaguje też na temperaturę i ułożenia ciała w czasie snu. 

Poduszka w kształcie wałka dla śpiących na boku 


Jeśli chodzi o spanie na boku to w przypadku tej pozycji istotna jest m.in. strona po której zasypiamy, oraz ułożenie nóg. Nie mniej jednak pozycja ta jest wskazana dla zdrowia. Oprócz zregenerowanych mięśni zyskuje na niej również układ krążenia i układ trawienny. Źle natomiast wpływa na wygląd twarzy i piersi. 

W przypadku poduszki ortopedyczne dla śpiących na boku zaleca się poduszkę w kształcie wałka. Posiada pełne wyprofilowanie, które umożliwia odciążenie kręgosłupa szyjnego. Tego typu poduszki gwarantują dobre ułożenie głowy. Ponadto wypełniona zostaje przestrzeń między kręgosłupem, a barkiem. W przypadku twardości poduszki – ta powinna być dostosowana do konkretnych potrzeb klienta. Dużym zaufaniem cieszą się jednak zarówno modele twarde, jak i średnio – twarde.

piątek, 16 czerwca 2017

Czy warto kupić poduszkę ortopedyczną?

Czy warto kupić poduszkę ortopedyczną?


W ostatnim czasie poduszki ortopedyczne cieszą się ogromnym zaufaniem wśród klientów. Ci cenią sobie ją nie tylko jako sposób na profilaktykę, ale i dodatkowy element rehabilitacji. Poduszki ortopedyczne dają pełne podparcie głowy, zachowują naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na pozycje w której się znajdujesz. Redukują napięcie mięśni, a co najważniejsze podnoszą jakość naszego snu. Zatem pytając, czy warto kupić poduszkę ortopedyczna do spania, odpowiedź brzmi – zdecydowanie tak. O jej zdrowotnych właściwościach decyduje pianka z której jest wykonana. 

Rodzaje pianek 


Na rynku mamy ich kilka typów. Wśród tych najczęściej stosowanych należy wyróżnić jednak piankę poliuretanową. Jest to pianka skierowana do osób, które decydują się na zakup poduszki ortopedycznej w ramach profilaktyki. Nie wymaga ona dopasowania do kształtu szyi. Doskonale jednak zachowuje wentylacje. Kolejny typ pianki to pianka termoplastyczna. Inaczej określana jako visco elastic, lub pianka z pamięcią. Tego typu pianka z kolei przeznaczona jest do osób mających problemy ze schorzeniami kręgosłupa, w tym odczuwający bóle w okolicach pleców, szyi i karku. Pianka gwarantuje pełne podparcie głowy z równomiernym rozłożeniem sił nacisku na poduszkę. Ponadto dopasowuje się do temperatury i ułożenia ciała w czasie snu. 

Poduszka ortopedyczna do spania na boku 


W przypadku spania na boku istotne jest nie tylko po której stronie śpimy, ale i w jakim ułożeniu są nasze nogi. Ogólnie rzecz biorąc jest to pozycja korzystna dla zdrowia. Nie tylko redukuje napięcie mięśni, dobrze wpływa również na układ trawienny, oraz układ krążenia. Jedyną wadą jest zły wpływ na kształt piersi i twarzy. 

Jeśli chodzi o rodzaj poduszki ortopedycznej to tu najlepszym rozwiązaniem jest poduszka w kształcie wałka. Charakteryzuje się ona przede wszystkim dodatkowym, pełnym wyprofilowaniem. Pozwala to na odciążenie kręgosłupa szyjnego. Utrzymują one prawidłowe ułożenie głowy, a jednocześnie wypełniają przestrzeń pomiędzy kręgosłupem a barkiem. Jeśli chodzi o twardość poduszki to powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. W wielu przypadkach jednak poleca się modele twarde i średnio – twarde.