niedziela, 21 maja 2017

Korzyści ze stosowania poduszki ortopedycznej

Korzyści ze stosowania poduszki ortopedycznej



Zaniżona odporność, problemy z układem oddechowym, trawiennym, czy schorzenia kręgosłupa. Skutki niedoboru snu odbijają się na funkcjonowaniu całego organizmu. Jeśli chodzi o odpowiednią jakość naszego snu to istotna jest nie tylko ilość godzin (statystycznie dorosły człowiek powinien przespać ok. 8 godzin na dobę), ale i jego jakość. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie na rynku pojawiły się poduszki ortopedyczne do spania. Warto więc nieco bardziej je sobie przybliżyć. 

Stosowanie poduszki ortopedycznej – korzyści 


Dzięki tego typu poduszkom rano budzimy się bez bólu i sztywności w okolicach pleców, szyi i karku. Redukują bowiem napięcie mięśni pozwalając przy tym na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa bez względu na pozycje w której się znajdujesz. Poduszki ortopedyczne do spania szczególnie dbają o kręgosłup szyjny. Poduszki ortopedyczne są doskonałym elementem profilaktyki, jak i rehabilitacji. Swoje zdrowotne właściwości poduszki zawdzięczają piance z jakiej są wykonane. Najważniejszą zaletą dobrej pianki jest odporność na odkształcenia. Dzięki temu z poduszek można korzystać przez długo okres czasu. 

Ortopedyczna poduszka do spania na plecach 


To właśnie pozycja na plecach jest uważana wśród specjalistów za pozycje najlepszą. Jedyną jej wada jest zwiększona tendencja do chrapania. Chroni zarówno szkielet, jak i układ trawienny. Dzięki tej pozycji zyskuje również nasza skóra. Minimalizuje się ryzyko zmarszczek. 

Poduszka niska, miękka, z lekkim wyprofilowaniem na środku. Właśnie taki rodzaj zalecany jest osobom zasypiającym na plecach. Gwarantuje ona utrzymanie głowy w jednej pozycji, jednocześnie kręgosłup szyjny nie zostaje wypchnięty do góry. Istotną kwestą jest również twardość poduszki. Miękkość nie jest wyznacznikiem wygody, a w przypadku wyżej wspomnianych poduszek w wielu przypadkach zaleca się modele średnio – twarde. Ich zalety to dobre podparcie głowy i odporność na odkształcenia.

piątek, 28 kwietnia 2017

Co to jest poduszka ortopedyczna?

Co to jest poduszka ortopedyczna?



Skutki niedoboru snu mogą okazać się groźnie nie tylko dla kręgosłupa. Cierpi na nich również m.in. układ odpornościowy, oddechowy, czy układ krążenia. W przypadku dobrej jakości snu nie liczy się bowiem tylko statystyczne 8 godzin jakie powinien przespać przeciętny, dorosły człowiek. Istotna jest jakość snu. W ostatnim czasie ogromnym zaufaniem cieszą się poduszki ortopedyczne do spania, warto zatem powiedzieć sobie o nich nieco więcej. 

Co to jest poduszka ortopedyczna?


Poduszka ortopedyczna do spania pozwala na zachowanie naturalnej krzywizny kręgosłupa bez względu na pozycje w której się znajdujesz. Redukuje napięcie mięśni, dzięki czemu rano budzisz się bez uczucia bólu i sztywności w okolicach pleców, szyi i karku. Celem tego typu poduszek jest odciążenie kręgosłupa szyjnego. Z poduszek ortopedycznych warto korzystać jako formy profilaktyki. Często jednak zalecane są jako dodatkowy element rehabilitacji. O zdrowotnych właściwościach poduszki decyduje pianka z której jest wykonana. Główną zaletą dobrej pianki jest odporność na odkształcenia, która pozwala na długotrwałe użytkowanie. 

Poduszka do spania na plecach 


Pozycja do spania na plecach wśród specjalistów jest uważana za najbezpieczniejszą. Dba nie tylko o układ kostny, ale i układ pokarmowy (nie występuje np. refluks). Ta pozycja ma również dobry wpływ na wygląd naszej skóry, gdzie minimalizuje się ryzyko zmarszczek. Jedyną wadą spania na plecach jest tendencja do chrapania. 

Jeśli chodzi o poduszkę do spania na plecach to najlepszym wyborem będzie dla Ciebie poduszka niska, miękka, z lekkim wyprofilowaniem na środku. Tego typu poduszka utrzymuje głowę w jednej pozycji, a zarazem kręgosłup szyjny nie zostaje wypchnięty do góry. Warto też zastanowić się nad twardością poduszki. Nie zawsze bowiem miękka poduszka zapewnia wygodę. W przypadku poduszek ortopedycznych do spania na plecach w wielu przypadkach poleca się modele średnio –twarde. Nie tylko dają dobre podparcie, ale i nie odkształcają się.

piątek, 14 kwietnia 2017

Objawy chorego kręgosłupa? Takich dolegliwości się nie spodziewasz




Schorzenia kręgosłupa w większości przypadków kojarzą się nam z dokuczliwymi bólami w okolicach pleców, szyi i karku. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z innych objawów, które prawdopodobnie w ogóle nie kojarzą nam się z problemami z kręgosłupem, a nimi są. My postanowiliśmy powiedzieć nieco więcej o tym co jeszcze może nas boleć w przypadku chorego kręgosłupa.

Od stóp po głów


Zaczynając od głowy tu często pojawiają się migreny. Oprócz dokuczliwego bólu głowy, który może mieć różny charakter migrenie mogą towarzyszyć takie objawy jak: zaburzenia widzenia (a nawet częściowa utrata wzroku), nudności, wymioty, mrowienia kończyn, czy w skrajnych przypadkach częściowa utrata czucia. Może też pojawić się utrata smaku, ból oczu, czy szumienie w uszach. Bardzo częstym objawem bóli kręgosłupa są trudności z oddychaniem, a nawet bóle w klatce piersiowej. Znaczna ilość pacjentów trafiając na odział ratunkowy uważa, że ma stan przedzawałowy, zwłaszcza, że bólom często towarzyszą nagłe skoki ciśnienia. Sam ból może by też promieniujący, tym samym atakuje mostek, żebra, czy łopatki. Dochodząc do bóli krzyżowych, a pozostając w bólach promieniujących, dolegliwości kręgosłupa mogą dawać podobne objawy co kamica nerkowa. W takim wypadku należy jak najszybciej wykonać badanie USG. W przypadku kobiet objawy mogą kojarzyć się z tymi odczuwanymi w czasie miesiączki.

Jak sobie pomóc?


Tu niezwykle ważna okazuje profilaktyka. Zatem jeśli niepokoją Cię pierwsze objawy – nie czekaj, tylko jak najszybciej zgłoś się do lekarza. Szybka diagnoza umożliwia bowiem skuteczne leczenie. Nie od dziś wiadomo jak ważną rolę dla zdrowego kręgosłupa odgrywa jakość snu. Warto ją sobie podnieść chociażby poprzez stosowanie poduszek medycznych do spania. O ich cennych właściwościach dowiesz się czytając ten poradnik. Same poduszki chronią kręgosłup, minimalizując ryzyko wielu schorzeń, w tym wad postawy.

piątek, 7 kwietnia 2017

Najlepsza pozycja w czasie snu

Istnieje przysłowie ,,jesteś tym co jesz". W innym wypadku można by powiedzieć ,,jesteś tym jak śpisz". Jak się okazuje ułożenie ciała w czasie snu ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie w ciągu dnia. Jeszcze inną kwestią są spory specjalistów na temat tego, która pozycja do spania jest najlepsza. Każda bowiem ma zarówno swoje wady, jak i zalety. 

Zdrowy wypoczynek zawsze ważny


Niezależnie od pozycji w czasie snu powinniśmy zadbać o jego wysoką jakość, którą dziś nam jest coraz trudniej zapewnić. W odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki ortopedyczne do spania. Dzięki nim zachowujesz naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na ułożenie ciała w czasie snu. Poduszki gwarantują też neutralne ułożenie głowy. Więcej zarówno na temat ich właściwego doboru, jak i właściwości zdrowotnych można przeczytać tutaj. 

Pozycje w czasie snu 


Za najlepszą pozycje uważa się spanie na plecach. W przypadku tej pozycji warto jednak zwrócić uwagę, by ręce i nogi były wyprostowane wzdłuż ciała. Wracając do zalet - pozycja dobrze wpływa na mięśnie karku, oraz pleców, a także na układ trawienny. Ponadto zyskuje wygląd naszej skóry, która nie tylko zyskuje świeżość, ale dłużej zachowuje młodość. Wadą spania na plecach jest zwiększona tendencja do chrapania. 

Zupełnym przeciwieństwem jest spanie na brzuchu uznawane za najgorszą pozycje w czasie snu. Nie można zachować neutralnego kształtu kręgosłupa przez co powstaje ucisk na kręgi powodujący ból po przebudzeniu. Przez nieneutralne ułożenie głowy pojawiają się bóle szyi i karku. Jedyną zaletą jest lepsza praca górnych dróg oddechowych.

A co ze spaniem na boku? Spanie w tej pozycji również dobrze wpływa zarówno na kręgosłup, jak i układ trawienny. Ponadto zyskuje układ krążenia. Spanie na boku jednak ma zły wpływ na wygląd twarzy i piersi, które ulegają zniekształceniu.

czwartek, 6 kwietnia 2017

Migrena a zdrowy sen

Częściej zapadają na nią kobiety. Choć nie można usunąć przyczyn, należy jak najszybciej pozbyć się nieprzyjemnych objawów. Mowa o migrenie, która potrafi znacznie utrudnić prawidłowe funkcjonowanie w ciągu dnia. 

Migrena - przyczyny i objawy 


Wyżej wspomnieliśmy o tym, że nie można wyleczyć przyczyn migreny. Dlaczego? Tak naprawdę bowiem nie udało się do tej pory ustalić bezpośredniej. W dzisiejszych czasach zwiększone ryzyko migreny mają osoby spędzające dużo czasu przed komputerem. Do charakterystycznych objawów migreny zalicza się przede wszystkim nasilony ból głowy mogący przybierać różną postać - od pulsującego, mrowienia, aż po uderzający. W niektórych przypadkach ból może trwać nawet do kilkunastu godzin. W przypadku migreny często mamy do czynienia z objawami dodatkowymi, np. zaburzeniami wzroku (częściowa, lub nawet całkowita utrata widzenia), nudności, wymioty, czy zaburzenia czucia. 


Leczenie migreny


Zwiększone ryzyko migreny jest także w przypadku osób z niedoborem snu. Warto więc zadbać o jego wysoką jakość. W odpowiedzi na ten problem na rynku pojawiły się poduszki ortopedyczne do spania. Dzięki nim rano obudzisz się bez bóli w okolicach pleców, szyi i karku, a co najważniejsze wypoczęty i zrelaksowany. Więcej na temat tego typu poduszek można przeczytać tutaj. 

Ponadto w przypadku migreny należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem. Samo leczenie migreny to zazwyczaj środki farmakologiczne. Jeżeli np. lekarz stwierdzi, że przyczyną jest wada wzroku skieruje Cię do okulisty. 

środa, 5 kwietnia 2017

Aktywność fizyczna seniorów

Osoby w starszym wieku - jak ważna w ich przypadku jest aktywność fizyczna? Okazuje się, że bardzo, bowiem nie tylko hamuje proces starzenia się, ale i w wielu sytuacjach pozwala odzyskać sprawność. Należy jednak podchodzić do tego z głową. Zatem jak powinni ćwiczyć seniorzy? 

Dynamiczne siedzenie, a osoby starsze 


W dobie siedzącego trybu życia często mówi się o tzw. dynamicznym siedzeniu, dzięki którym mięśnie, mimo pozycji siedzącej nie ulegają zastygnięciu. Wsparciem dla dynamicznego siedzenia są poduszki ortopedyczne. Skierowane do osób w każdym wieku, w tym do osób starszych. Jednym z przykładów mogą być dyski sensomotoryczne, które mogą służyć zarówno do siedzenia, jak i do ćwiczeń. Zwykle nie zaleca się więc korzystania z nich dłużej, niż 4 godziny dziennie. Tym bardziej seniorzy, gdzie jak wiadomo ich kości i stawy są dużo bardziej narażone na kontuzje, czy złamania. Odpowiednio dobrane ćwiczenia jednak mogą przynieść wiele korzyści, a przede wszystkim wzmocnić organizm. Więcej zarówno o dynamicznym siedzeniu, jak i poduszkach ortopedycznych można przeczytać tutaj. 

Idealne treningi dla seniorów 


Osoby w starszym wieku powinny przede wszystkim dużo spacerować, by maksymalnie dotleniać organizm. W ostatnim czasie sporą popularność zyskał też nordic walking. Ponadto jedną z najbezpieczniejszych form aktywności fizycznej jest pływanie, które nie tylko odciąża kręgosłup, redukuje napięcie mięśni, ale i wspomaga układ oddechowy, czy układ krążenia, tym samym poprawiając ogólne samopoczucie. Dla chcących się poruszać idealną propozycja będzie Zumba Gold, czyli zajęcia z Zumby skierowane dla osób starszych, Tego typu treningi charakteryzują się mniejszą intensywnością. 

Ćwiczenia jako rehabilitacja 


Wyżej wspomnieliśmy o udziale zdrowego ruchu w hamowaniu procesu starzenia się. Tymczasem treningi często mogą być dodatkowym elementem rehabilitacji np. po udarze mózgu przywracając częściową, a czasem i całkowitą sprawność. 

wtorek, 4 kwietnia 2017

Zumba - fitness i sztuka?

W ostatnim czasie zyskała ogromną popularność nie tylko jako sposób na poprawę kondycji, ale i doskonałą formę spędzania wolnego czasu. Zumba - bo o niej mowa skierowana jest do osób w każdym wieku. A skąd się wzięła? 

Przypadek pewnych zajęć 


Początki Zumby sięgają początku lat 90-tych, w Kolumbii, kiedy to tancerz, choreograf Alberto ,,Beto" Perez pracując jako instruktor fitness pewnego dnia zapomniał płyt z muzyką do zajęć. Wówczas wziął z samochodu płyty z ulubionymi, latynoskimi utworami i kazał improwizować do niej trenującym. Taka forma przeprowadzania zajęć wkrótce stała się popularna nie tylko w całej Kolumbii, ale i innych kontynentach. 


Zumba - co to jest?


Jak już wyżej zostało wspomniane Zumba łączy elementy fitness i tańców latynoamerykańskich. Każda choreografia łączy m.in. elementy hip -hopu, samby, salsy, merenque, soci, czy Bolliwood. Więcej na temat Zumby można przeczytać tutaj. Zumba dzieli się na poszczególne kategorie - m.in. Zumbę Kids, Zumbę Gold, czy Aqua Zumbę. Choreografie poszczególnych zajęć uzależnione są od inwencji twórczej prowadzącego.